Szukasz pomocy medycznej w godzinach wieczornych i nocnych, w weekend lub święto? Zadzwoń na numer 800 137 200 lub wypełnij formularz i skorzystaj z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK).
Gdy dzwonisz pod numer 800 137 200
Telefon odbierze konsultant, który przeprowadzi z Tobą wstępny wywiad. Zapyta Cię m.in. o imię i nazwisko oraz numer PESEL. Następnie skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.
Po wypełnieniu formularza w ciągu trzech godzin skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.
Przez TPK uzyskasz:
- poradę medyczną pielęgniarki lub położnej albo lekarza
- e-receptę
- e-skierowanie
- e-zwolnienie.
Zadzwoń na TPK, gdy:
- nagle zachorujesz, a lekarz rodzinny już nie pracuje
- nagle pogorszy się stan Twojego zdrowia, nie masz jednak objawów sugerujących, że jesteś w stanie bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły poprawy
- zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.
TPK z tłumaczem języka migowego
Jeśli jesteś osobą głuchą, masz możliwość umówienia się na wideoporadę lekarską, która jest tłumaczona przez profesjonalnych tłumaczy polskiego języka migowego. W wideorozmowie na żywo uczestniczy pacjent, lekarz/pielęgniarka oraz tłumacz języka migowego. Żeby skorzystać z tej usługi podczas wypełniania formularza zaznacz pole „Tak” przy opcji „Konsultacja w języku migowym”. Otrzymasz wtedy SMS i e-mail z linkiem do wideorozmowy.
TPK w języku angielskim
You can receive a professional medical assistance within the primary healthcare outside office hours, on holidays and weekends. Just fill in the form in English and the medical staff of Teleplatform of First Contact (TPK) will contact you within 3 hours over the phone. The service is available only from Monday to Friday from 6 p.m. to 8 a.m. the next day and on Saturdays and Sundays and other public holidays from 8 a.m. to 8 a.m. the next day.