Telefoniczna Informacja Pacjenta, w skrócie TIP, to infolinia dla pacjentów, czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, także w święta. Konsultanci udzielają informacji w kilku językach: polskim, ukraińskim, angielskim i rosyjskim.
Jakie informacje uzyskasz na infolinii
Dowiesz się:
- gdzie jest najbliższa placówka medyczna: poradnia lekarza rodzinnego (POZ), pomoc medyczną w nocy (między godzinami 18:00–8:00 rano następnego dnia) lub szpital
- gdzie jest najbliższa apteka
- jak postępować przy zakażeniu koronawirusem
- dlaczego warto wyrobić EKUZ i jak to zrobić
- jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego
- jak otrzymać skierowanie na test pod kątem zakażenia wirusem SARS-CoV-2
- jak zapisać się na szczepienie przeciwko COVID-19
- z jakich programów profilaktycznych NFZ skorzystać.
W godzinach 8:00–18:00 na infolinii uzyskasz informację o prawach pacjenta od specjalistów Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Jak skorzystać z TIP
Możesz skontaktować się z infolinią na 6 sposobów:
- zadzwoń na numer 800 190 590
- jeśli dzwonisz z zagranicy, wybierz numer (+48) 22 125 66 00 (połączenia płatne zgodne z cennikiem operatora)
- podczas rozmowy zamów połączenie z konsultantem w innym terminie – jeśli nie możesz czekać, a pracownik infolinii oddzwoni do Ciebie
- skorzystaj z czatu tekstowego z konsultantem – czat jest dostępny całodobowo
- skorzystaj z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego
- napisz e-mail w swojej sprawie na tip@nfz.gov.pl
- skorzystaj z formularza kontaktowego.
Na infolinii nie możesz złożyć skargi lub wniosku – ani przez telefon, ani przez e-mail TIP, formularz kontaktowy czy czat z konsultantem. Zobacz, jak złożyć skargę lub wniosek.