mojeIKP możesz mieć najwyżej na 3 urządzeniach mobilnych. Dlatego ważne jest, by usuwać informację o tym, że aplikacja jest zainstalowana na innym, nieużywanym już urządzeniu.
Jeśli zmieniasz telefon, możesz usunąć stare urządzenie ze swojego konta w dwóch miejscach:
- na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) – jak dotychczas
- w aplikacji mojeIKP.
Jak usunąć informację o starym telefonie w mojeIKP
Zaloguj się na IKP i:
- wejdź w „Menu” (3 poziome kreseczki w prawym górnym rogu), a potem w „Ustawienia”
- wybierz „Aktywne urządzenia”
- wybierz urządzenie, które chcesz odłączyć
- naciśnij na „Odłącz urządzenie” i to potwierdź.
Jak usunąć informację o starym telefonie na IKP
Zaloguj się na IKP i:
- wejdź w „Moje konto”
- kliknij „Edytuj swoje dane”, a następnie “Twoje urządzenia mobilne”,
- znajdź informację o telefonie przypisanym do aplikacji
- usuń telefon.
Jeśli nie będziesz usuwać starych urządzeń, przy czwartej zmianie telefonu pojawi się błąd podczas instalacji aplikacji.
Jak zainstalować mojeIKP na nowym telefonie
Aplikację możesz pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z App Store.
Na nowym telefonie logujesz się jak za pierwszym razem i ponownie ustalasz swój PIN.
Jeśli potem chcesz zmienić PIN do logowania się:
- otwórz aplikację mojeIKP
- kliknij „Zaloguj się”
- wybierz funkcję „Nie pamiętasz kodu PIN?”
- zaloguj się tak jak przy pierwszej instalacji i ponownie ustal swój pin.
Po zainstalowaniu aplikacji pierwszy raz zaloguj się:
- profilem zaufanym
- aplikacją mObywatel
- kontem w banku, które potwierdza mojeID (PKO BP, Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas, VeloBanku, Crédit Agricole, mBanku, Banku Millennium, ING Banku Śląskim, Alior Banku, Santander Banku, Banku Spółdzielczym w Brodnicy lub banku spółdzielczym z Grupy BPS, Kasie Stefczyka).
Jeśli uruchomisz w telefonie biometrię, możesz logować się odciskiem palca lub identyfikacją twarzy.