Jeśli nagle nastąpi pogorszenie Twojego stanu zdrowia w weekend, w święta albo w nocy, a nawet gdy wyjedziesz na urlop i będziesz poza miejscem zamieszkania, możesz skorzystać z pomocy medycznej.
O systemie opieki zdrowotnej przeczytaj w magazynie Ze Zdrowiem nr 8.
Nie potrzebujesz skierowania na terenie całego kraju, gdziekolwiek jesteś, gdy:
- nagle zachorujesz, a lekarz rodzinny już nie pracuje
- nagle pogorszy się stan Twojego zdrowia, nie masz jednak objawów sugerujących, że jesteś w stanie bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły poprawy
- ból brzucha czy głowy nie ustępuje po przyjęciu środków przeciwbólowych
- zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.
W wybranej placówce otrzymasz niezbędną pomoc. Adresy i dane kontaktowe do punktów nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej są dostępne na stronach internetowych oddziałów wojewódzkich NFZ. Znajdź najbliższą placówkę.
Możesz też skorzystać z teleporady poprzez Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK)
Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 137 200 (TPK) – uzyskasz poradę pielęgniarki, położnej lub lekarza przez telefon.
Przez TPK otrzymasz też:
- e-receptę
- e-skierowanie
- e-zwolnienie
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu obsługuje pacjentów w kilku językach, m.in. polskim, angielskim i ukraińskim.
Kiedy działają nocna i świąteczna pomoc oraz Teleplatforma Pierwszego Kontaktu ?
Pomoc działa całą dobę w dni ustawowo wolne od pracy, w weekendy oraz w dni powszednie od godziny 18.00 do 8.00 rano następnego dnia.
Przez całą dobę, także w weekendy i święta działa bezpłatna infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia – 800 190 590. Konsultanci wskażą, gdzie jest najbliższy szpital, punkt nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej lub dyżurująca apteka.