mojeIKP to darmowa aplikacja dostępna na Androida i iOS, która zapewnia szybki dostęp do Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Dzięki niej możesz m.in. sprawdzić swoje ubezpieczenie w dowolnym momencie.
Jak działa eWUŚ?
Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców (eWUŚ) codziennie aktualizuje dane dotyczące Twojego ubezpieczenia w NFZ na podstawie informacji z ZUS i KRUS. System ten potwierdza także prawo do świadczeń zdrowotnych dla osób ubezpieczonych w innych krajach UE/EFTA, które mieszkają w Polsce.
Jak sprawdzić swoje ubezpieczenie?
Zrobisz to w kilku krokach:
- otwórz aplikację mojeIKP
- zaloguj się
- wybierz zakładkę „e-zdrowie”
- kliknij „Ubezpieczenie zdrowotne” i sprawdź swój status:
- zielony – Twoje prawo do świadczeń zdrowotnych jest potwierdzone.
- szary – System nie potwierdza Twojego ubezpieczenia.
Co zrobić, gdy system nie potwierdza ubezpieczenia?
Kiedy podajesz swój PESEL w rejestracji, pracownik opieki zdrowotnej sprawdza Twoje ubezpieczenie w systemie. Jeśli w systemie masz status:
- zielony – system potwierdza Twoje prawo do świadczeń w ramach NFZ
- czerwony – system nie potwierdza Twojego prawa do świadczeń w ramach NFZ. Nie zawsze oznacza to, że nie masz aktywnego ubezpieczenia.
Jeśli system eWUŚ nie potwierdza Twojego ubezpieczenia, nie wpadaj w panikę! Możesz:
- w czasie wizyty w przychodni czy na SOR złożyć pisemne oświadczenie o tym, że jesteś ubezpieczony/ubezpieczona. To wystarczy, aby lekarz przyjął Cię w ramach ubezpieczenia
- przedstawić dokument potwierdzający ubezpieczenie, np. legitymację emeryta-rencisty, zaświadczenie od pracodawcy lub aktualne zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego
- skontaktować się z pracodawcą, aby dostać potwierdzenie swojego ubezpieczenia. Przekaż te informacje do swojego oddziału NFZ.
Upewnij się, że masz pełen dostęp do świadczeń zdrowotnych, zanim wybierzesz się w podróż.