Wnuczka z babcią patrzą na komórkę

mojeIKP dla bliskich

Jak znaleźć e-receptę lub e-skierowanie bliskiej osoby za pośrednictwem aplikacji mojeIKP

mojeIKP to bezpłatna aplikacja mobilna, która daje dostęp do wybranych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Możesz ją pobrać z Google Play lub iOS z App Store.

Aplikacja umożliwia Ci m.in.:

  • szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19
  • łatwe wyszukiwanie e-recept i e-skierowań
  • odbieranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom czy bliskiej osobie, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta
  • wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
  • sprawdzenie ulotki i dawkowania przepisanego leku
  • sprawdzenie, kiedy i w jakiej placówce odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania
  • pobieranie e-recept i e-skierowań na urządzenie mobilne w formie pdf z plikiem do wydruku, aby można je było wysłać do innej osoby przy pomocy np. poczty internetowej lub komunikatorów internetowych, takich jak SMS czy Messenger
  • udostępnianie i pobieranie Unijnego Certyfikatu COVID (UCC)
  • sprawdzenie wyniku testu na koronawirusa
  • dostęp do portalu Diety NFZ
  • rozwiązanie quizu na temat zdrowego żywienia.  

Więcej na temat aplikacji mojeIKP

Jak dać komuś dostęp do swoich danych

Żeby odbierać np. e-recepty, e-skierowania czy Unijny Certyfikat COVID (UCC) bliskiej osoby w aplikacji moje IKP, trzeba otrzymać  od niej upoważnienie. Możesz upoważnić osobę bliską do określonych czynności w Twoim imieniu i na określony czas. Nadawanie uprawnień jest obecnie możliwe tylko z poziomu Internetowego Konta Pacjenta – aplikacji desktopowej dostępnej na portalu.  Jedynym warunkiem jest to, że bliska Ci osoba logowała się już na swoje Internetowe Konto Pacjenta.

Jeśli chcesz kogoś upoważnić:

  • zaloguj się na Twoje Internetowe Konto Pacjenta. Sprawdź, jak zalogować się na Internetowe Konto Pacjenta
  • na górze z prawej strony widzisz słowo „Uprawnienia”, klikasz na nie
  • teraz klikasz na „Upoważnij bliską osobę do przeglądania Twoich danych”, a następnie „Dodaj pełnomocnika”
  • wpisujesz kolejno dane tak, jak podpowiada Ci system: Nazwisko, PESEL, do jakich danych ma ktoś prawo i na jaki czas. Zatwierdzasz przyciskiem. 

Osoba upoważniona zobaczy Twoje dane w zakładce „Uprawnienia”.

Zawsze możesz cofnąć to upoważnienie. 

Po wprowadzeniu i zatwierdzeniu powyższych wszystkich zmian osoba bliska będzie miała dostęp do Twoich danych już bezpośrednio w aplikacji mobilnej mojeIKP.

Jak znaleźć konto Twoich bliskich w mojeIKP

  • Wejdź w aplikację, kliknij na „Menu”.
  • Na górze zobaczysz w ramce „Moje konto”.
  • Kliknij w ramkę, a rozwinie Ci się lista kont, do których masz dostęp: Twoich dzieci lub osób, które Cię upoważniły do swojego Internetowego Konta Pacjenta. Wybierz konto osoby, która Cię upoważniła.

Jak pobrać UCC w aplikacji mojeIKP

Usunięto obraz.