łąka z wysoką trawą, rodzice niosą dzieci na barana

Lato z mojeIKP

Jak Twoje plany wakacyjne? Gdziekolwiek spędzasz lato, korzystaj z aplikacji mojeIKP, by załatwiać sprawy zdrowotne Twojej rodziny

mojeIKP to bezpłatna mobilna aplikacja, która daje dostęp do niektórych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Możesz ją pobrać na Android z Google Play lub na iOS z App Store.

Dowiedz się, jak zainstalować mojeIKP

W aplikacji mojeIKP m.in.:

  • masz pod ręką informacje o lekach, które bierzesz Ty lub Twoje dziecko – wystarczy, że zeskanujesz kod z opakowania leku (skaner jest częścią aplikacji) i możesz sprawdzić ulotkę
  • nie zostawiasz e-recepty w domu, bo masz ją zawsze przy sobie – w telefonie
  • wykupujesz e-recety bez podawania numeru PESEL
  • pamiętasz o kolejnej dawce leku, bo możesz ustawić sobie w łatwy sposób przypomnienia
  • odbierasz i wykupujesz e-recepty na stałe leki, gdzie zechcesz
  • zamawiasz e-recepty na leki, które stale bierzesz, jeśli Twoja przychodnia obsługuje tę funkcję
  • udostępniasz farmaceucie swoje e-recepty, żeby mógł Ci poradzić, jaki lek bez recepty możesz zażywać. Unikniesz dzięki temu negatywnych skutków łączenia leków, które nie najlepiej na siebie oddziaływają
  • udostępniasz wybrane dane medyczne Twoje lub osoby bliskiej, która Cię upoważniła, lekarzowi i placówce medycznej. Jeśli idziesz do lekarza podczas wakacyjnego wyjazdu, to on nie ma informacji o Twoim stanie zdrowia czy lekach, które bierzesz. Wtedy udostępnienie informacji może pomóc w diagnozie.

A ponadto:

  • masz dostęp do portalu Diety NFZ
  • możesz policzyć liczbę kroków, które robisz codziennie
  • możesz skorzystać z bezpłatnego planu bezpiecznych treningów „8 tygodni do zdrowia”
  • możesz skorzystać z bezpłatnego programu „8 tygodni po COVID-19”.

Bez zalogowania możesz z głównej strony aplikacji:

  • uruchomić pierwszą pomoc – funkcję, która krok po kroku powie Ci, jak działać w razie nagłego wypadku
  • znaleźć ważne numery telefonów, w tym:
    • 999 – numer pogotowia ratunkowego 
    • 112 – jednolity numer alarmowy
    • 800 137 200 – numer Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK), która działa na podobnych zasadach jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna, z tą różnicą, że konsultacje są udzielane przez telefon
    • 800 190 590 – numer Telefonicznej Informacji Pacjenta  (na infolinii uzyskasz informację o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej, najbliższym SOR oraz aptece, w której znajdziesz swój lek, dowiesz się, jak postępować w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem).
  • odbierać powiadomienia (skierowane do wszystkich pacjentów)
  • odbierać przypomnienia o lekach (żeby ustawić harmonogram przypomnień, trzeba się zalogować).

Aplikacja działa także w trybie offline – masz dostępne dokumenty medyczne pobrane przy ostatnim uruchomieniu aplikacji w połączeniu z internetem. Oznacza to, że nie musisz mieć dostępu do internetu, by wykupić receptę.

Rodzic, który zgłosił dziecko do ZUS, ma dostęp do jego konta w mojeIKP. Wystarczy, że w menu wybierze konto dziecka. Może też upoważnić drugiego rodzica do dostępu do konta dziecka. Ale to zrobi tylko przez Internetowe Konto Pacjenta, nie przez mojeIKP: Dowiedz się, jak upoważnić drugiego rodzica