kobieta i mężczyzna, oboje w wieku senioralnym, po szczepieniu

Jak zapisać się na szczepienie

Nie masz e-skierowania na szczepienie drugą dawką przypominającą, a jesteś w grupie osób, które mogą się zaszczepić? Dowiedz się, jak temu zaradzić

Przypomnijmy, że:

  • e-skierowania na szczepienie podstawowe (dwie dawki lub jedna w przypadku szczepionki Johnson&Johnson) mają wystawione wszystkie osoby 5+, które się jeszcze nie zaszczepiły
  • osoby w wieku 12+ mogą się zaszczepić pierwszą dawką przypominającą po 3 miesiącach od szczepienia podstawowego, jeśli szczepiły się Moderną, Pfizerem lub AstrąZeneką, lub po 2 miesiącach, jeśli szczepiły się preparatem Johnson&Johnson
  • osoby chore przewlekle, z obniżoną odpornością, miały też prawo do dawki dodatkowej po co najmniej 28 dniach od szczepienia podstawowego
  • drugą dawkę przypominającą po 90 dniach od pierwszej mogą otrzymać od 16 września wszystkie osoby 12+ 

Więcej informacji o szczepieniach

Czemu nie masz e-skierowania

E-skierowanie na szczepienie:

  • znajdziesz na Internetowym Koncie Pacjenta
  • odbierzesz w aplikacji na telefon mojeIKP. Jeśli nie masz e-skierowania na szczepienie, to nie możesz się zapisać na szczepienie.

Jeśli jesteś w wieku 60+ lub jesteś osobą chorą przewlekle w wieku 18-59 lat i nie masz e-skierowania na drugą dawkę przypominającą, to sprawdź, czy:

  • upłynęło 120 dni od ostatniego szczepienia
  • upłynęło 30 dni od zdiagnozowania COVID-19 (jeśli jesteś ozdrowieńcem)
  •  punkt szczepień wpisał prawidłowo poprzednie szczepienia (możesz to zweryfikować na swoim Internetowym Koncie Pacjenta).

Sprawdź, jak się zalogować na Internetowe Konto Pacjenta

Jeśli Twoje pierwsze szczepienie przypominające zostało w systemie oznaczone przez punkt szczepień jako dawka:

  • 3/3 – to nie dostaniesz e-skierowania na drugie szczepienie przypominające, bo Twoja pierwsza przypominająca została opisana jako dodatkowa (uzupełniająca)
  • 1/P – po 120 dniach dostaniesz automatycznie e-skierowanie na drugie szczepienie przypominające.

Uwaga, jeśli punkt szczepień popełnił błąd, wprowadzając Twoją kartę szczepienia pierwszą dawką przypominającą do systemu, skontaktuj się z nimi, by to poprawili.

Jeśli jesteś osobą chorą przewlekle 18+ i – chociaż pierwszą dawkę przypominającą masz wpisaną prawidłowo – jednak nie dostałeś/aś e-skierowania, zgłoś się do lekarza prowadzącego lub lekarza POZ (np. konsultacja telefoniczna, e-wizyta lub wizyta w poradni) z prośbą o jego wystawienie.

Jeśli uważasz, że spełniasz kryteria, a mimo to nie masz e-skierowania na szczepienie, zgłoś się do lekarza, on może Ci wystawić skierowanie.

Jesteś osobą z obniżoną odpornością, gdy:

  • otrzymujesz aktywne leczenie przeciwnowotworowe
  • po przeszczepach narządowych przyjmujesz leki immunosupresyjne lub terapie biologiczne
  • jesteś po przeszczepie komórek macierzystych w ciągu ostatnich 2 lat
  • masz umiarkowany lub ciężki zespół pierwotnych niedoborów odporności
  • jesteś zakażony/a wirusem HIV
  • leczysz się aktualnie dużymi dawkami kortykosteroidów lub innych leków, które mogą hamować odpowiedź immunologiczną
  • jesteś dializowany/a przewlekle z powodu niewydolności nerek.

Jak się zapisać

Żeby zapisać się na szczepienie przeciw COVID-19 jako osoba dorosła, możesz:

  • wejść w e-skierowanie, które masz dostępne w aplikacji mojeIKP, kliknąć na „Umów szczepienie”, wybrać termin i miejsce, zatwierdzić. Ściągnij aplikację mojeIKP na telefon
  • zadzwonić na bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień: 989 w godz. 7.00-20.00 
  • skontaktować się z wybranym punktem szczepień Znajdź punkt szczepień
  • zapisać się poprzez e-rejestrację dostępną na stronie głównej pacjent.gov.pl: logujesz się poprzez profil zaufany lub e-dowód lub konto banku. To ostatnie dostępne jest dla osób, które mają konto internetowe w bankach spółdzielczych Grupy PBS, Banku Spółdzielczym w Brodnicy, BOŚ, PKO BP lub Pekao SA, BNP Paribas, Getin Banku, Crédit Agricole, mBanku. Sprawdź, jak założyć profil zaufany

Umówić dziecko na szczepienie można:

  • poprzez aplikację mojeIKP: otwierasz aplikację, logujesz się, przechodzisz na konto dziecka, z głównej strony wchodzisz w kategorię e-zdrowie, klikasz na skierowanie i wybierasz „Umów szczepienie” (na samym dole e-skierowania)
  • dzwoniąc na bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień: 989 w godz. 7.00-20.00
  • kontaktując się z wybranym punktem szczepień Znajdź punkt szczepień.

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o szczepienia